Leverandørcase om vores samarbejde og private label løsning hos ID Design: Denne case er udarbejdet i tæt samarbejde med ID Design. Den originale version kan findes på ID Designs platform her.
Gennem hele processen var der højt fokus på kvalitet, ansvarlighed og ordentlighed, som også er en del af Anders Andersens værdigrundlag.
Der blev designet en T-shirt, poloshirt og sweatshirt, der matcher Anders Andersens identitet, ønsker og behov.
Det nye medarbejdertøj styrker virksomhedens identitet og skaber en følelse af stolthed og sammenhold blandt medarbejderne.
‘Den samme høje kvalitet hver dag’ – det er netop hvad rengøringsvirksomheden Anders Andersen Rengøring står for. En virksomhed, hvis historien startede med, at en ung mand i 1968 cyklede rundt med sit udstyr og pudsede vinduer, og som i dag er en af Danmarks største landsdækkende rengøringsvirksomheder med fire driftsafdelinger og mere end 1.300 engagerede medarbejdere.
Kravene var klare: ’Kvalitet, ansvarlighed og ordentlighed
Anders Andersen Rengøring stod over for en udfordring: De havde brug for ny profilbeklædning til medarbejderne, som ikke kun matchede virksomhedens krav til kvalitet og pålidelighed, men også deres værdier om ansvarlighed og ordentlighed. Jacob Andersen, Lagerleder hos Anders Andersen Rengøring fortæller: ”I vores søgen efter en partner var der flere i vores netværk, der nævnte ID® T-TIME® T-shirten, og det var her vi fandt ud af, at der var noget interessant for os der.” Derfor tog Anders Andersen rengøring kontakt til ID®, hvor de efterfølgende besøgte hovedkontoret samt lager- og logistikcenteret i Holstebro.
”Besøget hos ID® gjorde stort indtryk på os med deres fokus på kvalitetsparametre og detaljer, som vi også selv går op i. Vi husker tydeligt, hvordan deres CSR-ansvarlige forklarede, at selv de mindste detaljer, som længden af bomuldsfibrene, påvirker levetiden af tøjet. Dette er noget, der virkelig interesserer os, da vi også går op i langvarig kvalitet. Vi havde fuld tillid til at handle med ID®“, fortæller Jacob Andersen.
Hvorfor en Private Label løsning?
Anders Andersen Rengøring er en virksomhed med en dybt forankret værdi om altid at levere produkter og tjenester af høj kvalitet til deres kunder. Denne forpligtelse til kvalitet strækker sig også til deres valg af leverandører og produkter til deres medarbejdere. Under en nylig beslutningsproces om køb af profilbeklædning til deres personale valgte virksomheden en Private Label løsning fra ID®, hvor de har fået designet en T-shirt, poloshirt og en sweatshirt, der matcher virksomhedens identitet, ønsker og behov.
”For det første ønsker vi en stærk brand identitet, der kan genkendes på lang afstand af både kunder og medarbejdere. Med vores ønske om at skabe en fælles identitet for teamet er det afgørende, at medarbejderne er præsentabelt og professionelt klædt på, mens de udfører deres arbejde. Derudover giver Private Label løsningen også mulighed for at skabe unikt personaletøj, som kan differentiere os fra andre virksomheder,” forklarer Jørg Gøttler, Kommunikation og marketing.
Når ansvarlighed er en del af indkøbsprocessen
Ved at investere i holdbart tøj kunne Anders Andersen Rengøring undgå hyppig udskiftning af tøjet. En anden vigtig overvejelse var kvalitetens indflydelse på miljøet. Anders Andersen Rengøring er bevidste om, at deres handlinger i den samlede proces har en direkte indvirkning på miljøet omkring dem. ”Ved at vælge tøj af høj kvalitet med længere levetid kunne vi bidrage til at minimere vores miljøaftryk ved at reducere affaldsmængden sammenlignet med valget af en billig T-shirt, sweatshirt eller polo, som ville kræve hyppigere udskiftning.”
Desuden understregede Anders Andersen Rengøring vigtigheden af at udstråle ansvarlighed til deres medarbejdere. ”Ved at vælge miljøcertificeret tøj, der er fremstillet med fokus på ansvarlige materialer og produktionsmetoder, kunne vi integrere vores værdier omkring ordentlig forretningspraksis direkte i medarbejdernes daglige påklædning.”
Samlet set valgte Anders Andersen Rengøring en Private Label løsning, der ikke kun opfylder deres behov for identitet og kvalitet, men også er i overensstemmelse med deres værdier omkring ansvarlighed. Denne beslutning understreger virksomhedens engagement i at levere enestående service ikke kun til deres kunder, men også til deres medarbejdere og miljøet som helhed.
Et symbol på fællesskabet
Tøjet har stor betydning for medarbejderne og deres samhørighed, samt deres følelse af identitet og fællesskab. Netop dette understreger Jørg Gøttler med: “Tøjet repræsenterer ikke bare en beklædningsgenstand; det er et symbol på deres tilhørsforhold til virksomheden og det fællesskab, de er en del af. Når de bærer virksomhedens logo på deres tøj, føler de sig som en del af et hold, hvilket skaber en følelse af styrke og tryghed. Det er ikke kun en uniform; det er en måde at signalere sammenhold og værdier på, både internt og eksternt.”
Jørg forsætter, ”at være identificerbar gennem tøjet skaber genkendelighed og giver medarbejderne mulighed for at føle sig en del af noget større. Tøjet er ikke bare komfortabelt; det udstråler også professionalisme og ansvarlighed, hvilket er værdifuldt både for medarbejderne og for virksomhedens image. Ved at bære virksomhedens identitet føler medarbejderne en forpligtelse til at leve op til virksomhedens værdier og standarder. Det styrker fællesskabet og skaber en følelse af stolthed og sammenhold blandt medarbejderne.”
Tre værdifulde råd fra Anders Andersen Rengøring
Når det kommer til at vælge en private label løsning til profilbeklædning, har Jørg Gøttler og Jacob Andersen fra Anders Andersen Rengøring, nogle værdifulde råd til andre virksomheder, der overvejer samme løsning.
1. Styrk fællesskabet med skræddersyet profilbeklædning
For det første er det vigtigt at forstå den styrke og samhørighed, som ensartet beklædning kan skabe blandt medarbejderne. Mens individuel profilering kan være nyttig, er det at bære ens tøj med virksomhedens logo en effektiv måde at signalere fællesskab og tilhørsforhold på. Dette kan styrke holdånden og bidrage til en følelse af fællesskab blandt medarbejderne.
2. Investér i kvalitet og komfort for langsigtet værd
For det andet er det vigtigt at erkende værdien af kvalitet og komfort i valget af profilbeklædning. Mens det kan være fristende at gå efter den billigste løsning, kan det være mere gavnligt på lang sigt at investere i holdbare materialer og behageligt tøj, der opretholder medarbejdernes tilfredshed og produktivitet.
3. Gør jer overvejelser om produktet levetid
Endelig er det værd at overveje produktets levetid. At vælge kvalitetsmaterialer og holdbare designs kan bidrage til at sikre, at beklædningen bevarer sit udseende og funktionalitet over tid, hvilket kan spare virksomheden tid og penge på lang sigt. Samlet set er nøglen til en vellykket Private Label løsning at vælge beklædning, der styrker virksomhedens identitet, samtidig med at den opretholder kvalitet, komfort og lang levetid, herunder også af hensyn til miljøet.
ID® samarbejder altid med et professionelt netværk af forhandlere ved Private Label ordre – disse ordrer, leveres via EA/AO.