Bæredygtig visionær med hjerte for mennesker – Mød vores nyeste driftsleder!

Scott Kristian Bidstrup er vores nyeste driftsleder; han startede hos Anders Andersens Rengøring i februar. Scott er uddannet civilingeniør med speciale i bæredygtighed og design af bæredygtige løsninger. Nogle vil måske tænke, at de to “verdener” ligger lidt langt fra hinanden, men ikke hvis du spørger Scott.

Scott Bidstrup

“Jeg ser muligheder og føler, at min uddannelse har givet mig en masse viden, som jeg kan bruge i stillingen som driftsleder. En af de vigtigste ting, jeg har taget med mig, er, hvordan man navigerer i krydsfeltet mellem personer, teknologier og design samt den indflydelse, de valg har. På studiet var der meget fokus på at skabe forståelse og kommunikation mellem forskellige led af en organisation og niveauer.

Derudover fandt jeg kærligheden for drift i et af mine tidligere jobs. Det var det at følge en opgave til dørs og fornemme, hvordan de ting, jeg satte i gang, havde en indflydelse på gulvet. Jeg kunne ret godt lide at have hånd i det administrative og støtte medarbejderne på gulvet – og det kan jeg stadig her.

Scott der gennemgår hovedrengøring med sin tilsynsførende

Jeg kan godt lide mennesker.

En af de ting, jeg bruger meget tid på, er at forstå, oversætte og kommunikere. Det lyder måske banalt, men når man arbejder med mennesker på forskellige niveauer, er det utrolig vigtigt at tale det samme sprog. Både så man sikrer, at de forstår en, men også så man forstår dem. Hvis jeg ikke kan sætte mig ind i deres udfordringer, ved jeg ikke, hvordan jeg bedst muligt kan løse dem.

Da jeg søgte stillingen som driftsleder, var der flere ting, som jeg fandt interessante. En af dem var, at det er en familievirksomhed. Det har altid tiltrukket mig at arbejde i en familievirksomhed, da der er en anden samhørighed og følelse af at spille på samme hold. Det at være en del af noget, hvor man kender sine kollegaer og deres kompetencer, og hvor man hjælper hinanden, betyder meget for mig – der ligger en styrke i fællesskabet. En anden ting var udsigten til mere ansvar, både over for medarbejdere, kunder og økonomien – at have beføjelser til at træffe beslutninger og finde de rette løsninger, uden altid at skulle slukke ildebrande, men også arbejde på at forbedre ting.

Som leder er en af mine vigtigste opgaver at sørge for, at mine kollegaer føler sig set og hørt. Ingen vil tage beslutninger, der gør livet vanskeligere. Men det er vigtigt for mig at huske flertallet, når jeg skal træffe beslutninger. Anders siger tit, at medarbejderne er 0,1% vigtigere end kunderne, og det er jeg meget enig med ham i. Hvis man kan gøre tilværelsen bedre for sine omgivelser, bliver ens egen tilværelse også bedre.

Hvis man kan gøre tilværelsen bedre for ens omgivelser, bliver en egens tilværelse også bedre.

Undersøgende og anerkendelse

Scott der hjælper til med hovedrengøring

"Jeg kan godt lide at undersøge alle muligheder, når jeg skal løse noget. Jeg synes, det er vigtigt, hvis man har forskellige syn på en løsning, at man ser på alle vinkler og aspekter. På den måde kan man vælge den bedste løsning, også selvom det ikke altid er min egen.

Jeg ved, at der er mange af mine kollegaer og medarbejdere der har stor erfaring, den er uvurderlig når man skal træffe beslutninger, der har betydning for andres arbejde og de resultater, de genererer. Jeg sætter nemlig stor pris på at have folk omkring mig, der ved mere end jeg gør.

Jeg tror på at anerkende mine kollegaers og medarbejders ansvar og tro på, at de lever op til det ansvar. Jeg prøver at skabe et trygt rum, hvor de kan komme til mig. Det gør jeg blandt andet ved at være oprigtigt interesseret i deres meninger og tanker og tage dem med i beslutningerne og løsningerne. Det kan være alt fra at spare tid, gøre arbejdet mere ergonomisk korrekt eller sikre en bedre kvalitet hos kunden. For mig handler det om at forstå de udfordringer, mine medarbejder har, og finde den gyldne mellemvej. Det er også en af grundene til, at jeg tager ud og hjælper til, når der er behov for det. Jeg har f.eks. brugt lidt af sommerferieperioden på at hjælpe med hovedrengøring hos en kunde, hvor vi sammen har fundet kreative løsninger.

I den første tid har det været vigtigt for mig at finde ud af, hvordan jeg bedst kan hjælpe mine medarbejdere, kollegaer og kunder, og dermed gøre en positiv forskel i hverdagen. Det synes jeg, at jeg efterhånden har gjort, men det er også et mål, der udvikler sig hver dag. En af de ting, som jeg ved, der bliver arbejdet en del med, og som jeg håber at kunne være en del af, er arbejdet med bæredygtighed. Det skyldes både min uddannelse og fordi, det er et område, som jeg synes er sindssygt vigtigt,” afslutter Scott.

Vi er utrolig glade for, at Scott så mulighederne i at kombinere sin uddannelse og erfaring i stillingen hos os.

"Fun" facts om Scott

Tilmeld dig vores videns- og informationsmail, og få adgang til uvurderlig viden og frisk inspiration inden for rengøring, vinduespolering, og ejendomsservice.

Opdag, hvordan vi kan hjælpe med at bevare og øge værdien af dine faciliteter. Plus, du får eksklusiv adgang til at vinde fodboldbilletter, oftest til F.C. København kampe i Parken. Tilmeld dig nu med et enkelt klik.