I teknisk afdeling har vi seks erfarne og fagligt stærke planlæggere, som konstant arbejder på at skabe innovation og optimeringsgevinster for vores kunder.
Teknisk afdeling udarbejder og vedligeholder løsningen hos vores kunder. Planlæggerne tager med konsulenterne ud til potentielle kunder, og ser på indretning, omgivelser, gulve, møbler og omfanget af opgaven. For herefter at tegne, kalkulere og udarbejde konkrete rengøringsplaner til kunden.
”For teknisk afdeling og mig selv er det vigtigt, at der er kvalitet i det arbejde, vi laver. Vi skal sikre, at vi får målt rigtigt op, så alt passer, når vi sammen med konsulenterne skal præsentere løsningen for kunden. Vi har en ansvarlig planlægger, der er aktivt involveret fra start til slut hos hver kunde, så vi hele tiden sikrer os, at løsningen faktisk og teknisk passer til kunden og medarbejderne, og ellers tilrettes den undervejs”, fortæller Lars Rubæk Kiil, afdelingsleder for teknisk afdeling og lager.
Et videnscenter
Vi råder i vores tekniske afdeling over en både bred og dyb viden inden for det rengøringsfaglige område, midler, materialer og meget meget mere. Planlæggerne har hver deres interesseområder og erfaringer, som de dykker dybt ned i og følger udviklingen i markedet. De kan dermed dele og supplere hinanden rigtig godt med deres forskellige erfaringer. For hele tiden at få den nyeste know how deltager afdelingen i messer rundt om i Danmark og i Europa.
Lars Rubæk Kiil fortsætter, ”Vidensdeling er essentielt i vores branche. Det er en af grundene til at vi har et produktudvalg, som består af kollegaer fra forskellige afdelinger. Vi mødes hver anden måned og taler om hvad, der har rørt sig i forhold til produkterne og markedet. Derudover deler vi viden og erfaringer, og sætter rammen for de næste måneder. Det er nogle lærerige møder, hvor vi alle kan bidrage med vores synspunkter og særlige viden. Det er generelt vigtigt, at vi kan spare med service- og driftslederne, ikke kun til produktudvalgsmøderne, men også i dagligdagen”.
Vi har i teknisk afdeling også en tæt dialog og samarbejde med de forskellige leverandører. Planlæggerne tager på leverandørbesøg, og får præsenteret og diskuteret produkter, materialer og midler.
Ny tænkning på rengøringsmarkedet
Rengøringsbranchen rykker sig konstant og nye muligheder bliver hele tiden skabt. Det er vigtigt at vi hele tiden følger med, og selv tester og finder ud af, hvad der fungerer og hvad der ikke gør. Teknisk afdeling sætter en dyd i at kende produkterne til bunds, både fordelene og ulemperne, inden evt. skal bruges hos flere af kunderne.
”Det sker ofte sådan, at vi starter med at teste produktet hos en kunde, hvor vi mener vi kan lære mest muligt. Og så skal den gennemtestes. Vi gør det bl.a. i øjeblikket med sensorbaseret behovsrengøring. Vi har sat nogle sensorer op og ser hvordan behovsrengøringen er i forhold til vores almindelige frekvens-rengøring. Vi følger udviklingen af robotgulvvaskemaskiner tæt, og er også i gang med at teste en ny robotgulvmaskine. Det er en spændende proces og læringskurven er stejl”, slutter Lars Rubæk Kiil af.
Vil du vide mere, kontakt os på 43 99 99 99 og spørg efter Lars Rubæk Kiil.